05 June 2007

El lado oscuro de CNN

Lo confieso. Ahora es una adicción crónica. Todas las noches, después de leer, me quedo despierta hasta media noche para ver el programa más naco del CNN gringo (el más vulgar de todos los que existen): Showbiz Tonight. Como expliqué en una entrega anterior, todo comenzó como una forma inocente de despejar la cabeza después de una ardua noche de trabajo, pero ahora en vacaciones no tengo excusa. Estoy perdida y no tengo remedio.
Tengo unos cuantos años de ser una ávida devoradora de programas de farándula (no voy a contar mi historia, tengo suficiente culpa publicando esto aquí), y tengo que decir que esta es la primera vez en la vida en que me caen mal los presentadores, y aún así no puedo dejar de verlos. ¿La solución? No es dejar de ver (cómo sé que la lógica y todo mundo me va a decir), es escribirles una carta, por supuesto! La presento a continuación.

Coming from a respected network like CNN, I would expect every program to be treated with the same amount of objectivity, seriousness and respect to the viewers that this channel is known for. Sadly, I’ve been deeply mistaken. “Showbiz Tonight” is indeed the most provocative show of entertainment in television, if by “provocative” you mean partial, exaggerated, and full of personal opinions by your hosts, formulated to numb the critical abilities of the public. Take for example your coverage of the incarceration of Paris Hilton: I personally dislike her and her work, and nonetheless I feel disgusted when I see your journalists -who their mission is to report the news as they are, without taking sides in the matter in question- blatantly attacking, condemning and making fun of her.

Others entertainment news shows are so ethical in their reporting of famous people falling into disgrace. Why would you want to boost your ratings up showing your staff in unprofessional and ridiculous ramblings about how they feel about a person, when we the viewers don’t care about your judgment? We want to know the facts, and decide on our own what to think of them.
Marcela G.
Quisiera que el dundo de A.J. Hammer la leyera y me respondiera. Zoquete ese!

3 comments

  1. Anonymous1:55 AM

    Yo no puedo dejar de ver ¨The O´Reilly Factor¨ en fox news... que no es de farandula ni nada, pero senti la urgente necesidad de confesarlo... jaja

    ReplyDelete
  2. OMG Marcelita.
    Ocupas rehab de ese programa. En verdad si es terrible!
    La perma-smile de AJ me desespera el triple que la de Ryan Seacrest.

    ReplyDelete
  3. loool... i never saw such show, actually i don't see cnn in ages. i'm no one without cable.

    ReplyDelete